Konferencia inkasných
spoločností Slovenska

  • Veritelia | Inkaso | Pohľadávky
  • 29.-30.05.2025
  • GRAND HOTEL BELLEVUE,
    Horný Smokovec 21,
    Vysoké Tatry
Termín konania:       29.- 30.05.2025
Miesto konania: GRAND HOTEL BELLEVUE, Horný Smokovec 21, Vysoké Tatry
[mapa]

Cena:

 

ŠTANDARDNÁ CENA:     499,- €           (registrácia do 30.04.2025)
LAST MOMENT:               549,- €           (registrácia po 30.04.2025)

 (nie sme platcom DPH)
 
Účastnícky poplatok zahŕňa:

Vstup na konferenciu, ubytovanie so stravou, parkovanie, večerný bufet a networking coctail
v rámci ktorého pre vás pripravujeme ochutnávku prémiových rumov.

Storno podmienky:
Storno účasti do 30.04.2025 – Storno poplatok vo výške 30 €
Storno účasti do 21.05.2025 – Storno poplatok vo výške 50% účastníckeho poplatku
Storno účasti po 21.05.2025 – Storno poplatok vo výške 100% účastníckeho poplatku
Zmena účastníka bezplatná do 27.05.2025
 

Organizátor: Asociácia slovenských inkasných spoločností
Kontakt: konferencia@asins.sk

 

 
 
 

Martin Musil, prezident ASINS

pozýva na tretí ročník výnimočnej konferencie zameranej na postavenie veriteľov a problematiku inkasa pohľadávok. Práva a povinnosti veriteľov, správa pohľadávok, vymáhanie pohľadávok, nástroje inkasa, trendy na trhu s pohľadávkami a oveľa viac.

„Aj v tomto roku chceme pokračovať v budovaní efektívnej networkingovej platformy určenej pre všetkých veriteľov ako aj iné subjekty pôsobiace v oblasti pohľadávok a inkasa.“

Hlavné témy konferencie

  • Diskusia ohľadne hlavných tém z oblasti manažmentu pohľadávok
  • Aktuálne informácie z FENCA ( Federation of European National Collection Associations ) ohľadne iniciatív zo strany EÚ
  • Ako deeskalovať komunikáciu s dlžníkom
  • Trendy a budúcnosť inkasného trhu na Slovensku. Vývoj sektora, nové technológie, investori, regulácie a profesionálna etika.
  • Efektivita exekučných konaní, kam smeruje exekučné konanie a ako ho zefektívniť
  • Využitie umelej inteligencie v inkasnom procese
  • Aktuálna situácia na trhu s pohľadávkami. Porovnanie SK a EÚ trhu (správanie firiem a spotrebiteľov)
  • Elektronizácia insolvenčných procesov. Register úpadcov a insolvenčný register
  • Hlavné riziká pre bankový sektor, dopady aktuálnej situácie na bankový sektor a vymáhanie pohľadávok. 

Na konferencii sa zúčastnia zástupcovia:

  • Bankového a finančného sektora 
  • Relevantných ministerstiev
  • Národnej Banky Slovenska
  • Špeciálnych správcov a správcov
  • Exekútorov 
  • Inkasných agentúr na Slovensku
  • Medzinárodných a slovenských asociácií (FENCA / ASINS / SBA / AIA CZ / ALSSR)
 

Prednášajúci

Martin Musil

Pavol Jakubov

Andreas Bücker

Juraj Balog

Peter Mikloš

Roman Fusek

Peter Brecík

Vladimír Horváth

Viktor Kostický

Michal Havrlent

Štefan Rychtárik

Tomáš Palčík

Vanesa Štrbjanová

Petr Hrdlička

Andrej Devera

Nikolas Fraňo

Daniel Ivanko

Martina Rigáňová

Lukáš Žilinčík

Jakub Rak

Petr Bartošek

Martin Goldstein

INTRUM SLOVAKIA S.R.O.
Mýtna 48, 811 07 Bratislava
www.intrum.sk

Asociácia slovenských inkasných spoločností / skrátene ASINS
Pajštúnska 3821/5, 851 02 Bratislava
www.asins.sk

Martin Musil
konateľ a výkonný riaditeľ Intrum Slovakia, prezident ASINS

Martin Musil je konateľom a Výkonným riaditeľom spoločnosti Intrum Slovakia od februára 2015 a taktiež od januára 2022 pôsobí ako Regionálny prevádzkový riaditeľ pre Česko, Rumunsko a Slovensko.

V rovnakom čase bol zvolený za viceprezidenta ASINS (Asociácia slovenských inkasných agentúr) a v marci 2019 bol zvolený za Prezidenta asociácie. Od roku 2021 pôsobí ako člen dozornej rady v Švédskej obchodnej komore na Slovensku.

Pred tým zastával viacero pozícií v rámci skupiny EOS group kde pôsobil takmer 16 rokov.

BENCONT COLLECTION, A.S.
Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava
www.bencontcollection.sk

Asociácia slovenských inkasných spoločností / skrátene ASINS
Pajštúnska 3821/5, 851 02 Bratislava
www.asins.sk

Pavol Jakubov
MBA, projekt manažér skupiny BENCONT, viceprezident ASINS

Manažér/špecialista v oblasti správy a vymáhania pohľadávok, predseda dozornej rady BENCONT COLLECTION, a.s. . V minulosti pôsobil v spoločnosti Majetkový holding, a.s. , kde zastrešoval oblasť realizácie záložného práva. Od roku 2008 pôsobí v spoločnostiach skupiny BENCONT GROUP ako projektový manažér, zastrešuje oblasť súdneho vymáhania pohľadávok a úprave procesov v internom systéme.

Od roku 2019 pôsobí ako viceprezident ASINS. V rámci ASINS aktívne komunikuje s Ministerstvom spravodlivosti SR ohľadom úpravy exekučnej a konkurznej legislatívy. Zastrešuje pripomienkovanie legislatívnych zámerov a predkladá návrhy na úpravu legislatívy. Od roku 2018 poukazuje na potrebu úpravy podmienok oddlženia v SR. Je členom viacerých pracovných skupín zriadených Ministerstvom spravodlivosti SR, ktoré sa venujú úprave legislatívy.

Absolvoval štúdium na Podnikovohospodárskej fakulte Ekonomickej univerzity a štúdium MBA na European school of Bussines & Management.

FENCA, the Federation of European National Collection Associations
www.fenca.eu

Andreas Bücker
Director General, FENCA

Andreas Bücker holds a PhD from the University of Cambridge and is Managing Director of Politicomm, specializing in political communication with EU institutions and implementing EU-funded projects.

He has successfully implemented EU projects on cross-border claims management, data protection, and demographic change, among others. Lobbying initiatives include political communication with European Commission and Parliament on GDPR, the NPL Directive, and the CCD.

Andreas is CEO of the Deutsche Inkasso Akademie Ltd (DIA), Director of European Affairs at FECCIA, and Director General of the EAA. In 2015 he was appointed Director General of FENCA.

DPS financial consulting, s.r.o.
www.dpsfc.sk

Mgr. Juraj Balog
Konateľ, DPS financial consulting, s.r.o.

Po úspešnom skončení štúdia na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity sa defacto od začiatku svojej profesijnej kariéry venuje správe a vymáhaniu pohľadávok, najmä v oblasti bankových pohľadávok zabezpečených rôznym druhom asset-u. Na začiatku svojej, viac ako 15 ročnej kariéry v danej oblasti, sa venoval poskytovaniu služieb pre záložných veriteľov pri výkone záložného práv a od roku 2014 vedie spoločnosť DPS financial consulting, s.r.o., ktorá sa rýchlo etablovala medzi spoločnosťami obchodujúcimi s pohľadávkami. Spoločnosť sa zaoberá pohľadávkami nie len z retailového prostredia, ale aj malých podnikateľov a korporátneho segmentu.

Ministerstvo financií Slovenskej republiky
www.finance.gov.sk

JUDr. Peter Mikloš
Riaditeľ Odboru ochrany finančných spotrebiteľov | Sekcia finančného trhu

V roku 2003 ukončil štúdium na právnickej fakulte Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Rigoróznu skúšku absolvoval na právnickej fakulte Trnavskej univerzity. Pracovne pôsobil v Národnej banke Slovenska, kde sa zameriaval najmä na riešenie podaní spotrebiteľov voči dohliadaným subjektom a náprave porušení práv spotrebiteľov.

V súčasnej dobe pôsobí na Ministerstve financií SR na sekcii finančného trhu, ako riaditeľ odboru, kde sa venuje tvorbe legislatívy súvisiacej s finančným trhom a ochranou spotrebiteľov na finančnom trhu.

Národná banka Slovenska
www.nbs.sk

Mgr. Roman Fusek
riaditeľ odboru ochrany finančných spotrebiteľov, Národná banka Slovenska

Absolvent Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Podieľal sa na zavádzaní druhého dôchodkového piliera dôchodkového zabezpečenia na Slovensku. V roku 2004 sa stal riaditeľom Odboru dôchodkového sporenia na Úrade pre finančný trh. Mal na starosti výkon dohľadu nad druhým a tretím dôchodkovým pilierom a transformáciu doplnkových dôchodkových poisťovní na doplnkové dôchodkové spoločnosti. V Národnej banke Slovenska zodpovedal za metodiku kapitálového trhu, dôchodkového sporenia a pripravoval reguláciu finančného sprostredkovania. Od septembra 2014 riadi odbor ochrany finančných spotrebiteľov v NBS. Od roku 2020 je zodpovedný aj za projekt podpory finančného vzdelávania 5peňazí.

Tatra Banka
www.tatrabanka.sk

Peter Brecik
Head Of Corporate Work Out, Tatra banka

Hodnoteniu rizika korporátnych bankových produktov sa venujem od 2006, kedy som nastúpil do Tatra Banky ako analytik. V roku 2011 som sa začal venovať riešeniu problémových pohľadávok voči veľkým korporátnym klientom, a to so zameraním na projektové financovanie (Real Estate, Energetika). Následne som dostal príležitosť viesť Oddelenie vymáhania a reštrukturalizácie korporátnych úverov v ČSOB v rokoch 2015 až 2019. Momentálne opäť pôsobím v Tatra banke, a to na pozícii Vedúci Oddelenia Corporate WO. Vzhľadom na moje ekonomické vzdelanie a profesné skúsenosti, sústreďujem sa primárne na hodnotenie parametrov ekonomickej udržateľnosti Našich Dlžníkov.

Pôsobil som ako člen skúšobnej komisie MS SR pre skúšky Špeciálnych správcov a lektor Justičnej akadémie SR. Som členom TMA.

VÚB a.s.
www.vub.sk

Vladimír Horváth
Vedúci oddelenia Corporate restructuring , VÚB a.s.

Vladimír je zakladajúcim členom TMA SK. V bankovníctve pôsobí od roku 2005, od roku 2010 vedie oddelenie Corporate restructuring vo VÚB banke.

Počas svojej profesionálnej praxe participoval na viacerých významných reštrukturalizáciách podnikov a realitných projektov.

Téme reštrukturalizácií, krízovému manažmentu a turnaroundu sa venuje väčšiu časť svojej kariéry.


Viktor Kostický
www.viktorkosticky.com

Viktor Kostický
Professional Negotiator & Sales Consultant

Viktor Kostický je profesionálny vyjednávač a konzultant obchodu.

Vo vyjednávaní buď zastupuje klientov, alebo ich z pozadia na vyjednávania pripravuje. Prioritne sa jedná o zásadné biznisové prípady, pri ktorých ide o veľa. Obe oblasti, vyjednávanie a obchod, školieva vo firmách a tiež na tréningoch pre verejnosť.

EOS KSI Slovensko, s.r.o.
www.eos-ksi.sk

Michal Havrlent
Head of Legal, EOS KSI Slovensko, s.r.o.

Počas vysokoškolského štúdia pôsobil ako referent a neskôr ako business analytik v executive search spoločnosti Amrop Jenewein Group.

Po ukončení Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave pôsobil 2 roky ako vedúci kancelárie v neziskovej organizácii. Od roku 2006 sa profiloval v oblasti inkasa pohľadávok, najskôr na pozícii exekútorského koncipienta a neskôr ako vedúci odboru vymáhania pohľadávok v UNION zdravotnej poisťovni.

Od roku 2008 nastúpil na pozíciu Legal Team Leader v spoločnosti EOS KSI Slovensko, kde od roku 2022 zastupuje pozíciu Head of Legal.

Národná banka Slovenska
www.nbs.sk

Štefan Rychtárik
Vedúci oddelenia / Odbor finančnej stability, Národná banka Slovenska

Absolvoval štúdium na Panthéon-Assas Université Paris a na Univerzite Komenského v Bratislave, kde získal PhD v medzinárodných ekonomických vzťahoch.

Od roku 2003 pracoval na rôznych pozíciách v Národnej banke Slovenska, Banque centrale du Luxembourg a Europaen Central Bank, kde sa venoval predovšetkým otázkam finančnej stability a makroprudenciálnej politiky.

V súčasnosti vedie oddelenie finančnej stability a analýz v Národnej banke Slovenska a je externým spolupracovníkom Univerzity Komenského v Bratislave.


Advokátska kancelária PALČÍK & PARTNERS s.r.o.

Tomáš Palčík
správca a advokát, Advokátska kancelária PALČÍK & PARTNERS s.r.o.

JUDr. Tomáš Palčík, nar. dňa 31.08.1993 je zapísaný do zoznamu správcov od 14.03.2019, pričom od 03.11.2022 súčasne vykonáva advokáciu.

Ako advokát sa venuje primárne problematike konkurzného práva a likvidácii obchodných spoločností, ktorá zahrňuje rovnako zastupovanie klientov a poradenstvo v konkurzných konaniach. Súčasne sa ako advokát venuje problematike obchodného práva a obchodných spoločností, vymáhaniu pohľadávok či nesporovej agende pre oblasť zmluvného práva.

Ako správca sa okrem výkonu svojej činnosti venuje aj prednáškovej činnosti od roku 2020 a to pre aktívnych správcov či uchádzačov o zápis do zoznamu správcov.

Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky
www.justice.gov.sk

Vanesa Štrbjanová
generálna riaditeľka sekcie dohľadu Ministerstvo spravodlivosti Slovenskej republiky

Už počas štúdia pôsobila v advokátskej kancelárii zameranej na občianske a obchodné právo.

Následne sa zamerala na exekučné právo a po absolvovaní vysokoškolského štúdia na právnickej fakulte Paneurópskej vysokej školy niekoľko rokov pracovala ako exekútorský koncipient na exekútorskom úrade JUDr. Rudolfa Krutého, PhD., neskôr aj na právnom oddelení spoločnosti EOS KSI Slovensko, s.r.o.

Na Ministerstve spravodlivosti Slovenskej republiky pôsobí od roku 2022, kde sa venuje výkonu štátneho dohľadu nad činnosťou právnických profesií, sudcov a súdnych znalcov, a rovnako tak legislatíve patriacej do pôsobnosti sekcie dohľadu. Špecializuje sa na exekučné právo a v súčasnosti sa podieľa na príprave novely Exekučného poriadku a Notárskeho poriadku.

Collectora
www.collectora.cz

Petr Hrdlička
CEO, collectora software

Petr Hrdlička se již 20 let věnuje tvorbě informačních systémů pro podporu inkasa pohledávek. Během své kariéry realizoval více než 50 řešení pro klienty, z nichž mnozí s ním spolupracují dodnes.

Jeho filozofií je, že pokud klient dokonale rozumí svým potřebám, lze je efektivně přenést do aplikace tak, aby byla nejen funkční, ale také flexibilní vůči budoucím změnám. V posledních třech letech se intenzivně zaměřuje na implementaci API, automatizace a AI nástrojů i do zdánlivě drobných procesů, což se v praxi ukazuje jako ekonomicky výhodné.

Za svou práci obdržel ocenění Credit Mathers za nejlepší softwarový počin roku. Ve volném čase se věnuje vymýšlení startupů, zahradničení a nekompromisnímu testování cizích produktů.

McGrath & Arthur
www.mcga.sk

Andrej Devera
Vedúci call centra, McGrath & Arthur

Andrej začínal v MCGA ako operátor call centra v roku 2017 a postupne sa vypracoval na pozíciu asistenta vedúceho call centra.

V súčasnosti pôsobí ako vedúci call centra. Sústredí na rozvoj komunikačných schopností operátorov – efektívne negociačné techniky v procese inkasa.

K jeho silným stránkam patrí aj dôraz na technologické fungovanie call centra a zvyšovanie efektivity jeho činnosti.

McGrath & Arthur
www.mcga.sk

Nikolas Fraňo
Vedúci mimosúdneho oddelenia inkasa pohľadávok, McGrath & Arthur

Nikolas v MCGA pôsobí od roku 2017. Svoju kariéru začal ako operátor call centra a postupne sa vypracoval cez rôzne pozície a projekty v rámci mimosúdneho inkasa na pozíciu vedúci mimosúdneho inkasa pohľadávok.

Pôsobil ako špecialista zrážok zo mzdy a neskôr ako špecialista inkasa pohľadávok, kde bol niekoľko rokov zodpovedný za správu pridelených portfólií a procesy inkasa.

Na súčasnej pozícii vedúceho mimosúdneho oddelenia, ktorú zastáva od januára 2024, má možnosť naplno preniesť svoje skúsenosti zo všetkých pozícii a projektov v rámci inkasa do praxe a aktívne pracovať na zlepšovaní procesov.


Okresný súd Banská Bystrica

Daniel Ivanko
Sudca a Podpredseda Okresného súdu Banská Bystrica

JUDr. Daniel Ivanko, PhD. Je sudcom a podpredsedom Okresného súdu Banská Bystrica. Vo svojej prednáškovej činnosti sa venuje predovšetkým oblasti občianskeho práva procesného a hmotného, exekučného a konkurzného práva.

Pozitívne ohlasy zaznamenal ako jeden z lektorov LawTalks určených pre širokú odbornú verejnosť, v ktorých sa venuje judikatúre na vybrané témy súkromného práva. Je spoluautorom komentára k zákonu o upomínacom konaní, k Exekučnému poriadku a k Občianskemu zákonníku.

V akademickej oblasti pôsobil tri roky ako externý vyučujúci Právnickej fakulty Univerzity Mateja Bela, v súčasnosti je externým členom pedagogického zboru Justičnej akadémie Slovenskej republiky a odborným asistentom Katedry občianskeho práva Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave.

UBC 2020, k.s.
www.ubc2020.sk

Martina Rigáňová
správca a komplementár UBC 2020, k.s.

Po úspešnom skončení štúdia na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity a absolvovaní ročného štúdia práva na University of Ljubljana som od roku 2015 pôsobila v advokácií, kde som sa prioritne venovala súkromnému právu a od roku 2019 obchodnému právu, oblasti vymáhania pohľadávok a výkonu záložného práva.

Po absolvovaní správcovskej skúšky od roku 2020 som aktívny konkurzný správca pôsobiaci v komanditnej spoločnosti UBC 2020, k.s. ktorá je zároveň špeciálnym správcom. Ako správca okrem iného zastupujem úpadcov pred súdmi v odporovacích konaniach, incidenčných konaniach a excindačných konaniach, realizujem procesy likvidácií spoločností a prednášam na správcovských seminároch.

Slovenská sporiteľna, a.s.
www.slsp.sk

Lukáš Žilinčík
Head of Corporate Restructuring & Workout, Slovenská sporiteľna

Lukáš je absolventom Ekonomickej Univerzity v Bratislave a Rotterdam School of Management. Korporátnemu bankovníctvu sa venuje viac ako 14 rokov. Aktuálne má v zodpovednosti tím Corporate Restructuring & Workout v Slovenskej sporiteľni.

Počas svojej profesionálnej praxe participoval na viacerých významných reštrukturalizáciách podnikov a realitných projektov. Téme reštrukturalizácií, krízovému manažmentu a turnaroundu sa venuje väčšiu časť svojej profesionálnej praxe.

Lukáš je zakladajúcim členov Turnaround Management Association SK.

SokordiaTech s.r.o.
www.sokordiatech.cz

Jakub Rak
Managing partner, Sokordiatech

Company Builder, FinTechs & Innovations Lover

Exp. 20+ years in Financial Institutions and Innovation

„We make companies fully digitized so that human beings can be more human.“

SokordiaTech s.r.o.
www.sokordiatech.cz

Petr Bartošek
Head of analytics, Sokordiatech

A lover of analytics, visualizations, and simple solutions

Exp. 15+ years in Data Research & Analysis

"The most complex questions demand the simplest answers."

Martin Goldstein
Advokát, insolvenční správce, zakladatel Nadačního fondu Epigenteo

Martin Goldstein je advokát s více než 10 lety praxe, specializující se na insolvenční právo, vymáhání pohledávek, spornou agendu a právo nemovitostí. V rámci své advokátní praxe se zaměřuje na butikové právní služby pro realitní kanceláře, inkasní agentury a korporace. Jako insolvenční správce vykonává svou činnost prostřednictvím společnosti CURATORES v.o.s., kde spravuje insolvenční řízení a poskytuje odborné poradenství v oblasti restrukturalizací a úpadkového práva.

V oblasti vymáhání pohledávek se dlouhodobě věnuje strategickému poradenství, procesnímu zastupování věřitelů a optimalizaci inkasních strategií. Má rozsáhlé zkušenosti s řízením sporných soudních a rozhodčích řízení v oblasti občanskoprávních sporů. Aktivně sleduje legislativní změny v oblasti insolvencí a vymáhání pohledávek.

Kromě advokacie se věnuje i filantropii a podpoře vědeckého výzkumu. Je zakladatelem Nadačního fondu Epigenteo, který se zaměřuje na podporu výzkumu genových a epigenetických terapií, zejména v souvislosti s léčbou Prader-Willi syndromu. Prostřednictvím nadačního fondu aktivně vyhledává finanční zdroje pro inovativní medicínské projekty a spolupracuje s odborníky v oblasti biotechnologií a genetického výzkumu.

Vystudoval Právnickou fakultu Masarykovy univerzity v Brně a v rámci svého profesního rozvoje se průběžně vzdělává v oblastech obchodního, insolvenčního a realitního práva.

Program konferencie

Program sa môže meniť a upravovať.

Deň 1 (29.05.2025)

11:00 Začiatok registrácie

Hlavný program konferencie

Sála: Kongresové centrum

13:00 - 13:05

Privítanie účastníkov

Martin Musil, Prezident ASINS

 13:05 - 13:30

Budú sa dlhy platiť? Ste pripravení na nové pravidlá hry?

Martin Musil, Prezident ASINS / CEO Intrum

 13:30 - 14:00

Legislatíva EÚ - Čo nás čaká? Aktuálne informácie z FENCA (Federation of European National Collection Associations)

Andreas Bücker, Director General, FENCA
Prednáška v AJ

 14:00 - 14:45

Panelová diskusia: Implementácia EÚ smernice CCD2

Moderuje: Andrea Slezáková, EOS KSI  / ASINS

Účastníci panelu:

Peter Mikloš, Ministerstvo Financií SR
Roman Fusek, Národná banka Slovenska
Adrian Beskyd, Tatra Banka

 14:45 - 15:00

Coffee Break

 15:00 - 15:45

Panelová diskusia: Ako ďalej - exekúcie, zmeny v exekučnom poriadku

  • Aktuálne výzvy exekučného výkonu súdnych rozhodnutí
  • Aká je budúcnosť exekučného konania a sú nevyhnutné zmeny v exekučnom poriadku?
  • Ako vnímajú aktuálnu situáciu sa budeme pýtať profesionálov z radov exekútorov, banskobystrického súdu a Ministerstva spravodlivosti.

Moderuje: Michal Havrlent, EOS KSI / ASINS

Účastníci panelu:

Vanesa Štrbjanová, generálna riad. sekcie dohľadu MS SR
Daniel Ivanko, podpredseda Okresný súd BB
 súdny exekútor

 15:45 - 16:10

 

OpenBanking - nová éra hodnotenia klienta

  • Digitálny onboarding cez OpenBanking – moderné riešenie pre posudzovanie klientov, ktorí sú pre tradičné banky „nefinancovateľní“.
  • Komplexné služby v jednom API – AML, KYC, úverová schopnosť aj prepojenie na credit bureaus.
  • Praktické využitie naprieč sektormi – banky, nebanky, poisťovne, energetika; doplnené reálnymi príkladmi a TAS reportom.
  • Inteligentná práca s dátami – klasifikácia a kategorizácia transakcií, detekcia konkurencie, dátové toky cez JSON & STdata.

Jakub Rak, Managing Partner, Sokordiatech
Petr Bartošek, Head of Analytics, Sokordiatech

 16:10 - 16:40

Ako deeskalovať komunikáciu s dlžníkom a tým získať viac

  • Efektívne riešenie konfliktov s dlžníkmi začína deeskaláciou emócií, nie hneď logickými argumentmi.
  • Vyjednávanie je úspešnejšie, keď sa najprv vytvorí kooperatívna atmosféra.
  • Práca s emóciami je kľúčová nielen pri inkase, ale aj v profesionálnom vyjednávaní.

Viktor Kostický, Professional Negotiator & Sales Consultant

16:40 - 17:10

AI v komunikácii s dlžníkmi – Automatizácia a personalizácia vymáhania pohľadávok

  • AI v komunikácii s dlžníkmi – Automatizácia a personalizácia vymáhania pohľadávok.
  • Dáta ako základ úspechu – Tvorba a využitie AI databáz pre efektívne riešenia.
  • AI hovor v early collection – Príklady interakcií AI v praxi
  • Michal Baran, Slovenská sporiteľňa, a.s.

17:10 - 18:00

 

Praktické workshopy na aktuálne témy


Workshop 1: Zákulisie úspešného inkasa: Call Centrum ako nástroj mimosúdneho vymáhania.

  • Náklady na inkaso v porovnaní s prínosom call centra.
  • Od dát k výsledkom: Optimalizícia výkonu operátorov.
  • Bežný deň operátora call centra: Aké situácie rieši operátor a ako si s nimi poradiť.
Nikolas Fraňo a Andrej Devera, McGrath & Arthur s.r.o.


Workshop 2: Ako si pripraviť dáta pre vymáhanie

  • Ako ovplyvňuje čistota dát efektívnosť vymáhania (transformácia, kvalita dát, nepodceniť prípravu vymáhania, importy, aktualizácie, reporty).
  • Ako zapojiť dostupné AI nástroje do prípravných procesov (čo ponúka bezplatná AI, čo nízkonákladové riešenia a čo napríklad drahé DWH nástroje).
  • Verejné dáta a moja história = základ úspechu v budúcnosti (má zmysel využívať registre, budovať si vlastné, alebo sa spoliehať len na externé?).
  • Aj zdanlivo nesúvisiace informácie majú vplyv (ako môžu do procesu vymáhania a rozhodovania zasiahnuť faktory ako sucho, clá, štrajky či verejné finančné reporty).
  • A čo ak potrebujem riešiť viac krajín (ČR, SR, PL, HU, DE, AT...).

Petr Hrdlička, Collectora Software, s. r. o.

Workshop 3: Proces akvizície pri speňažovaní konkurznej podstaty formou predaja podniku

  • Predaj podniku ako forma speňažovania majetku v konkurze. Základná právna úprava.
  • Úvodný test – rozhodnutie, či po vyhlásení konkurzu pokračovať v prevádzkovaní podniku.
  • Výhody akvizície.
  • Proces akvizície – prevod hmotného a nehmotného substrátu.
  • Postrehy z aplikačnej praxe. Rady a odporúčania.

Martina Rigáňová, UBC 2020 , k. s.

19:00 - 23:00

Večera / Networking & Coctai

 Deň 2 (30.05.2025)

 

Hlavný program konferencie

Sála: Kongresové centrum

 09:00 - 09:15

 

Vývoj na Slovenskom inkasnom trhu, aké sú trendy a čo nás čaká?

Martin Musil, Prezident ASINS / CEO Intrum

 09:15 - 09:45

 

Hlavné riziká pre bankový sektor, dopady aktuálnej situácie na bankový sektor a vymáhanie pohľadávok

  • Stabilita finančného sektora a ako na ňu vplývajú aktuálne vonkajšie výzvy
  • Situácia na úverových trhoch a aký bude očakávaný vývoj
  • Pohľad na aktuálne riziká
Štefan Rychtárik, Národná banka Slovenska

 09:45 - 10:30

 

Panelová diskusia: Aké sú aktuálne výzvy v segmente korporátnych pohľadávok

  • Priemysel pod tlakom geopolitiky: Aktuálny stav oceliarstva, strojárstva a automotive v kontexte svetového politického vývoja.
  • Zlyhané pohľadávky: Hľadanie riešení je čoraz náročnejšie – prečo a čo sa mení?
  • Investorská nálada v roku 2025: Stagnácia, zmena či nový hlad po príležitostiach?

Moderuje: Juraj Balog, DPS financial consulting / ASINS

Účastníci panelu:
Peter Brecík, Tatra Banka, a. s.
Vladimír Horváth, Všeobecná úverová banka, a. s.
Lukáš Žilinčík, Slovenská sporiteľna, a. s.

 10:30 - 10:45 Coffee Break
10:45 - 11:15 Pripravované zmeny ZKR a nový Insolvenčný register
Tomáš Palčík, správca a advokát

Advokátska kancelária PALČÍK & PARTNERS s.r.o. 

 11:15 - 11:45

 

Ako zabezpečiť spravodlivejšie oddlženie – skúsenosti z oddlženia osôb v ČR

  • Porovnanie podmienok oddlženia fyzickej osoby v ČR a SR
  • Dĺžka skúšobného obdobia v ČR v závislosti od miery uspokojenia nezabezpečených veriteľov
  • Porovnanie činnosť správcu konkurznej podstaty pri oddlžení a priemerná miera uspokojenia veriteľov
  • Postup pri nepoctivom zámere dlžníka v ČR a SR
  • Je aplikovateľný český model aj v SR?
Martin Goldstein, Curatores,v.o.s., Insolvenčný správca v ČR
Pavol Jakubov, viceprezident ASINS/BENCONT COLLECTION

11:45 - 12:00
 

Ukončenie konferencie

Martin Musil, Prezident ASINS

12:00

Obedový bufet & Networking